1998 Viborg - En Plads I Hjertet

En Plads I Hjertet

Tinghallen, Viborg 

27. november 1998

1998_11_27_0007

Det var anden gang vi skulle overvære en koncert på denne koncertturné og det giver ofte anledning til spørgsmålet: ”Er det ikke kedeligt at se det samme to gange?”. Til det vil jeg svare med et citat fra min gode ven Ole.: ”Når du køber en CD, hører du den vel også mere end en gang!”.  Derefter vil jeg personligt tilføje, at jeg endnu ikke har oplevet en kedelig Stig og at det aldrig er den samme koncert, selv om sangene er de samme.

1998_11_27_0005

Stemningen på scenen var rigtig god, man kunne mærke at det var sidst på turneen, alle kendte deres materiale så godt, at der var endnu mere overskud til pjat. Det var en sjov aften, hvor vi igen hørte de numre vi kendte fra forskellige CD'er og selvfølgelig også de numre, som han kun giver ”Live”. Faktisk kunne det være en rigtig god ide at lave flere live CD'er! Nå, man har jo lov at drømme!!

1998_11_27_0008

Bagefter skrev han autografer i forhallen og vi skulle jo have en autograf på vores jule CD, som lige var udkommet.  Han blev så begejstret for min sølv tusch at han fik lov at beholde den. Det fik jeg et kys på kinden og en juleplakat for! Så svævede jeg igen.

Vi drillede ham i øvrigt lidt med den T-shirt, der var til salg. De reklamerede for en koncert den 31. november! Derudover fik vi en meget vigtig oplysning af ham, nemlig hvor vi kunne købe billetter til hans kirkekoncert i Kolding. Det var ikke så ringe endda! /Nico

1998_11_27_0009

© Inge Soerensen 2015